viernes, 17 de agosto de 2012

PROJECTE VESTIM I EDUQUEM

El projecte vestim i eduquem és una iniciativa de l’Associació Amaris que realitza en col•laboració amb l’agencia de viatges Amaris viatges. L’objectiu és realitzar una acció solidària en una de les zones més desfavorides de l’Atlas marroquí, i oferir l’oportunitat de realitzar un viatge cultural però fascinant al cor d’aquesta regió del Marroc que ens obre els braços amb un hospitalitat exemplar i un marc natural exòtic i fascinant. Avui dia en la nostra societat hem creat l’hàbit de realitzar un excedent important de roba, sabates, material escolar, joguines, etc. Tots aquests elements que de vegades nosaltres els donem molt poca importància i llencem a les escombraries gairebé sense pensar-hi poden ser molt útils i necessaris per a altres persones que no tenen la possibilitat d’accedir-hi i es veuen limitats de recursos a l’hora de poder donar un ensenyament digne als seus fills o d’abrigar-se a l’hivern quan fa fred. El que volem és donar tot aquest material a aquestes regions més desfavorides, i oferir-lo a condició de realitzar certes accions que promoguin el desenvolupament de la zona escollida. Aquest projecte és realitza en col•laboració amb una associació autòctona de manera que també afavorim els recursos regionals. 
 DUES LINEES D’ACTUACIÓ:
 1. Programa solidari: 
 *Reunir una bona quantitat de roba, joguines, material escolar, ect.
 *Tasca de l’Associació Abwab Almoltaqa alkabir per a l’organització de la gestió de la roba des de que la reben fins a la seva venda. 
 *Realització d’un programa d’activitats infantils que promoguin el desenvolupament intel•lectual i esportiu dels més petits. 
 2. Programa cultural: 
Crear un paquet cultural que en la seva ruta inclogui la participació activa i econòmica en el projecte; que englobi entre 10-12 persones que vulguin realitzar una ruta per l’Atlas Marroquí i alhora promoure una acció solidaria. 
1.-PROGRAMA SOLIDARI: 
 1.1- El material: 
El nostre objectiu principal és el de reunir la màxima quantitat de roba, calçat, material escolar, joguines, etc. Per a poder gestionar-les. S’ha de concretar exactament en quin poble es realitzarà l’acció solidaria. 1.1.1-Recollida del material: 
 *A partir de publicitat i participació en les xarxes socials. 
*Opuscles informatius casolans per a penjar-los. 
*Llistat de contactes d’Amaris. Mail informatiu del projecte. 
 1.1.2- Emmagatzematge del material: 
Haurem de buscar algun lloc on guardar-la fins que arribi l’hora de carregar-la al transport que l’ha de portar al Marroc. 
 1.1.3- Encaixat del material:
Caixes per empaquetar el material. També es poden transportar en bosses que posteriorment poden entrar en el material de venda. 
 1.1.4- Transport del material:
En principi la idea es baixar amb la furgo Liona 2, però depenent de la quantitat de material del que disposem. Aquests costos haurien de quedar coberts amb els ingressos del projecte cultural. 1.2.- Tasca de l’associació Abwab Almoltaqa alkabir per a la realització conjunta del projecte. 
1.2.1.- Gestió del material: 
 *On es rebrà aquest material? El millor lloc és trobar un espai en el poble on es realitzi l’activitat i on posteriorment es donarà lloc la selecció, neteja, reparació si cal i organització de tot per a la posterior venda. Un local social? 
 *Persones que el gestionaran: sota la supervisió de les persones encarregades del projecte s’hauran d’escollir un grup de dones de la mateixa població que es considerin de les que menys recursos econòmics disposen, per a realitzar els treballs de selecció, neteja, reparació i reorganització dels productes. S’haurà de valorar segons el volum de material de quantes persones i durant quant de temps es necessita per a realitzar aquesta tasca. Així com de la retribució econòmica que se’ls ha de donar, aquesta es cobrirà amb els beneficis que s’obtinguin de la venda del material que hem portat. 
 *On i quins recursos necessitem per a exposar i vendre el material: precisarem d’un espai ampli com una plaça o un centre lúdic per a la exposició dels productes i la realització d’activitats lúdiques i esportives per a nen@s del poble. D’altra banda també ens farà falta material per a poder exposar els productes que vendrem, així com taules, penjadors, cadires, etc... Aquests objectes hauran de ser proporcionats per l’Associació autòctona. 
 *Quin preu se li ha de donar als productes que es posaran a la venda: un cop seleccionats, nets i triats tots els productes, crec que els encarregats del projecte han de ser les persones que donin preu al material a vendre. Sempre ha de ser un preu més que raonable per al nivell de vida de la població on realitza l’acció, l’objectiu no és fer benefici propi, sinó donar la oportunitat als habitants de la regió d’obtenir alguns bens materials a baix preu que els podem millorar considerablement les seves condicions de vida, i d’altra banda proporcionar algunes hores de feina remunerada al sector femení de la regió, potenciant així el seu propi desenvolupament tant econòmic com d’igualtat d’oportunitats entre persones. 
 *Qui s’encarregarà de posar a la venda els productes? Compto amb les persones participants en aquest projecte, tant per la part espanyola, Cendra, Soleto, Cecilia, i qui s’apunti; com per la part marroquí, Hamid, Yousseef, i altres integrants de l’associació Abwab Almoltaqa alkabir, així com amb persones autòctones de la regió que estiguin interessats en col•laborar de la realització d’aquest projecte. 
 *Divulgació de l’esdeveniment en l’àmbit local. A part del boca a boca o d’algun opuscle informatiu, estaria bé tenir en compte el dia de mercat del poble per a fer-lo coincidir. 

 1.2.2.- Realització d’activitats infantils de caràcter lúdic i esportiu: 
*Per part de l’Associacó Amaris creiem també que el sector infantil és un dels més perjudicats en les zones menys desenvolupades, és per això que volem fer una especial esmena a aquest sector de població. La integració social i la possibilitat d’oportunitats en aquestes regions és molt limitada; la realització d’activitats que els generin nous coneixements i els posin en contacte amb altres persones de fora del seu entorn habitual, així com la possibilitat conèixer i de fer comprendre millor a la resta del món la seva cultura, els obre un ventall de possibilitats noves per al seu propi enriquiment personal i oportunitats futures. És per això que junt amb el mercat de roba i materials diversos volem portar a terme un conjunt d’activitats infantils amb caràcter lúdic i esportiu. 
 *Qui portarà a terme aquestes activitats? El Jordi Soleto serà el responsable de realitzar un programa d’activitats infantils amb durada aproximadament d’una tarda. Així com del pressupost de costos de la realització d’aquestes. El programa està pendent de presentació. En relació a les activitats esportives es podria proposar a l’associació marroquí de realitzar una cursa una mica més important, ja que és la seva activitat més potent i es poden encarregar ells de la gestió de tot. D’altra banda també crec que els responsables de l’organització d’aquest projecte que es trobin presents col•laboraran activament en la realització de les activitats.  
 2.-PROGRAMA CULTURAL:
Per tal de poder tirar endavant el programa cultural és necessària una inversió econòmica, no de gran envergadura, però si s’han de cobrir les despeses de les persones que porten a terme el projecte i el transport del material per a poder realitzar la donació. És per aquest motiu que col•laborem amb l’agencia de viatges Viatges Amaris per a crear un grup turístic d’unes 10 o 12 persones per a poder obtenir els recursos econòmics necessaris. L’objectiu és vendre una ruta turística que visiti la regió de l’Atlas marroquí a fi de conèixer a fons el marc geogràfic i cultural en el que es desenvoluparà el projecte, dins la programació de la ruta turística s’hi inclourà la participació activa en les activitats organitzades amb l’objectiu de que puguin viure i veure en primera persona el desenvolupament i el resultat de la seva col•laboració en un viatge solidari com és aquest.

No hay comentarios:

Publicar un comentario